Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013

Η Κυβέρνηση εφάρμοσε το νόμο


Μετά από οκτώ (8) ημερολογιακές ημέρες απεργίας του σωματείου των εργαζομένων στο μετρό, ο πρωθυπουργός, με βάση α) τα άρθρα 18 παρ. 3, 22 παρ. 4 και 112 παρ. 1 του Συντάγματος, β) το άρθρο 41 του ν. 3536/2007, γ) το ν.δ. 17/1974 «Περί Πολιτικής Σχεδιάσεως Εκτάκτου Ανάγκης» και δ) την υπ’ αριθμ. 2281/24−01−2013 εισήγηση του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (συναισθανόμενος την επιτακτική ανάγκη αποτροπής των δυσμενών συνεπειών της παρατεινόμενης απεργίας των εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ ΑΕ (ΑΜΕΛ ΑΕ, ΗΣΑΠ ΑΕ και ΤΡΑΜ ΑΕ), που έχει προκαλέσει σοβαρή διαταραχή στην κοινωνική ζωή της χώρας, ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια τάξη και υγεία από την παρατεινόμενη μη δυνατότητα χρήσης των μέσων σταθερής τροχιάς), αποφάσισε να κηρύξει σε κατάσταση πολιτικής κινητοποίησης το σύνολο των εργαζομένων στη Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) Α.Ε..

Όπως είπαμε, η απόφασή του στηρίχθηκε

α) στα άρθρα 18 παρ. 3, δηλαδή "Ειδικοί νόμοι ρυθμίζουν τα σχετικά με τις επιτάξεις για τις ανάγκες των ενόπλων δυνάμεων σε περίπτωση πολέμου ή επιστράτευσης, ή για τη θεραπεία άμεσης κοινωνικής ανάγκης που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη ή υγεία",

22 παρ. 4 "Οποιαδήποτε μορφή αναγκαστικής εργασίας απαγορεύεται. Ειδικοί νόμοι ρυθμίζουν τα σχετικά με την επίταξη προσωπικών υπηρεσιών σε περίπτωση πολέμου ή επιστράτευσης ή για την αντιμετώπιση αναγκών της άμυνας της Χώρας ή επείγουσας κοινωνικής ανάγκης από θεομηνία ή ανάγκης που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία, καθώς και τα σχετικά με την προσφορά προσωπικής εργασίας στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης για την ικανοποίηση τοπικών αναγκών",

και 112 παρ. 1 του Συντάγματος "Σε θέματα που για τη ρύθμισή τους προβλέπεται ρητά από διατάξεις του Συντάγματος η έκδοση νόμου, οι κατά περίπτωση νόμοι ή διοικητικές πράξεις κανονιστικού χαρακτήρα, που υπάρχουν κατά την έναρξη της ισχύος του, εξακολουθούν να ισχύουν ώσπου να εκδοθεί ο νόμος που προβλέπεται κατά περίπτωση, εκτός αν είναι αντίθετες προς τις διατάξεις του Συντάγματος.",

β) στο άρθρο 41 του ν. 3536/2007, με το οποίο ορίζεται ότι :

 1. Επίταξη προσωπικών υπηρεσιών και επίταξη ακινήτων και κινητών πραγμάτων, ως μέτρα πολιτικής κινητοποίησης για την αντιμετώπιση έκτακτης ανάγκης σε περίοδο ειρήνης επιτρέπονται κατά τους όρους και προϋποθέσεις των διατάξεων του άρθρου αυτού.

2. Εκτακτη ανάγκη σε περίοδο ειρήνης, που επιβάλλει την επίταξη προσωπικών υπηρεσιών, είναι κάθε αιφνίδια κατάσταση, η οποία απαιτεί τη λήψη άμεσων μέτρων προς αντιμετώπιση αμυντικών αναγκών της Χώρας ή επείγουσας κοινωνικής ανάγκης από κάθε μορφής απειλούμενη φυσική καταστροφή ή ανάγκης που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία. Εκτακτη ανάγκη σε περίοδο ειρήνης, που επιβάλλει την επίταξη ακινήτων και κινητών πραγμάτων, είναι κάθε άμεση κοινωνική ανάγκη που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη ή υγεία.

3. Με απόφαση του Πρωθυπουργού, ύστερα από εισήγηση του Υπουργού στην αρμοδιότητα του οποίου ανήκει η αντιμετώπιση της αιτίας που προκάλεσε την έκτακτη ανάγκη, κηρύσσεται γενική ή μερική πολιτική κινητοποίηση, κατά την έννοια των αντίστοιχων διατάξεων του ν.δ. 17/1974 (ΦΕΚ 236 Α'), για την αντιμετώπιση της.

4. Με την ίδια επίσης απόφαση του Πρωθυπουργού, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 2, μπορεί να εξουσιοδοτούνται οι υπουργοί ή οι γενικοί γραμματείς περιφερειών ή οι νομάρχες να προβαίνουν, με απόφαση τους, σε επίταξη προσωπικών υπηρεσιών. Η επίταξη προσωπικών υπηρεσιών πραγματοποιείται με «Φύλλα Επίταξης Προσωπικών Υπηρεσιών» που εκδίδονται από τις οικείες αστυνομικές, λιμενικές ή και πυροσβεστικές αρχές και επιδίδονται από όργανα τους και όργανα της δημοτικής αστυνομίας, καθώς και από υπαλλήλους του Δημοσίου και νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου. Από την επίταξη των προσωπικών υπηρεσιών απαλλάσσονται πρόσωπα που έχουν σωματική ή πνευματική αναπηρία ή άλλους λόγους υγείας, εφόσον αυτοί πιστοποιούνται με σχετική γνωμάτευση κλινικής δημόσιου νοσοκομείου.

5. Με την ίδια απόφαση του Πρωθυπουργού, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις του δευτέρου εδαφίου της παραγράφου 2, μπορεί να εξουσιοδοτείται ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών και ο κατά περίπτωση αρμόδιος Υπουργός να προβαίνουν, με κοινή απόφαση τους, σε επίταξη ακινήτων, μη αναλώσιμων κινητών, καθώς και βιομηχανικών και εμπορικών επιχειρήσεων μαζί με τις εγκαταστάσεις τους. Η επίταξη αναλώσιμων κινητών επιτρέπεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις που αιτιολογούνται ειδικά. Σε κατεπείγουσες περιπτώσεις, για την έκδοση της απόφασης επίταξης ακινήτων και κινητών πραγμάτων μπορεί να εξουσιοδοτείται ο οικείος Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας ή ο οικείος Νομάρχης. Η επίταξη ακινήτων και κινητών πραγματοποιείται με «Φύλλα Επίταξης» κατ' ανάλογη εφαρμογή της προηγούμενης παραγράφου.

6. Όποιος καλείται να προσφέρει τις υπηρεσίες του ή ακίνητο ή κινητό πράγμα κατά τις διατάξεις του άρθρου αυτού και είτε αρνείται να παραλάβει το σχετικό φύλλο επίταξης είτε αρνείται ή παραλείπει να εκτελέσει τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την επίταξη, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών (3) μηνών.

7. Οι διατάξεις ιδίως των άρθρων 2 παρ. 5, 18, 19, 22 και 23 του ν.δ. 17/1974 δεν εφαρμόζονται εφεξής για την αντιμετώπιση έκτακτης ανάγκης σε καιρό ειρήνης, εφόσον έρχονται σε αντίθεση προς τις διατάξεις αυτού του άρθρου. Επίσης δεν εφαρμόζεται και κάθε άλλη διάταξη που είναι αντίθετη προς τις διατάξεις αυτού του άρθρου. 

γ) στο ν.δ. 17/1974 «Περί Πολιτικής Σχεδιάσεως Εκτάκτου Ανάγκης», στην παράγραφο 5 του άρθρου 2 του οποίου οριζόταν ότι "5. Κατάσταση έκτακτης ανάγκης είναι κάθε αιφνίδια κατάσταση, που προκαλείται από φυσικά ή άλλα γεγονότα τεχνολογικά ή πολεμικά και έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ή την απειλή δημιουργίας εκτεταμένων απωλειών, ζημιών και καταστροφών σε έμψυχο ή άψυχο δυναμικό της χώρας ή την παρακώλυση και διατάραξη της οικονομικής και κοινωνικής ζωής της χώρας.", αλλά καταργήθηκε με το άρθρο 41 παρ. 7 του νόμου 3536/2007, όπως μόλις προαναφέρθηκε, και

δ) στην εισήγηση του αρμόδιου υπουργού (Χατζηδάκης),

για την αποτροπή των δυσμενών συνεπειών της παρατεινόμενης απεργίας που έχει προκαλέσει σοβαρή διαταραχή στην κοινωνική ζωή της χώρας, ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια τάξη και υγεία από την παρατεινόμενη μη δυνατότητα χρήσης των μέσων σταθερής τροχιάς.

Νομικά, συνεπώς, προκειμένου να κηρυχθεί επίταξη, πρέπει να συντρέχουν λόγοι δημόσιας τάξης ή/και δημόσιας υγείας. 

Δεν χρειάζεται να είσαι νομικός ούτε να ξέρεις γραφή και ανάγνωση για να καταλάβεις ότι η απεργία των εργαζομένων στο μετρό της πρωτεύουσας δεν συνιστά απειλή για τη δημόσια τάξη ή την υγεία.

Δεν ξέρω τι χρειάζεται να είσαι για να ασπαστείς την κυβερνητική θέση ότι χρειαζόταν προσφυγή στο έκτακτο μέτρο πολιτικής κινητοποίησης (επίταξη) για την αντιμετώπιση αυτής της φοβερής έκτακτης ανάγκης σε περίοδο ειρήνης, δηλαδή της οκταήμερης απεργίας των εργαζομένων στο μετρό της Αθήνας.

Δεν ξέρω αν χρειάζεται να είσαι Πρετεντέρης, δεν ξέρω το ακριβές νόημα της αόριστης νομικής έννοιας της "ταλαιπωρίας" καθώς ειπώθηκε απ' το Σαμαρά το εξής «Ο ελληνικός λαός έχει κάνει θυσίες. Τεράστιες θυσίες. Και εξαιρέσεις δεν μπορώ να επιτρέψω. Αλλωστε, τα μέσα μαζικής μεταφοράς δεν ανήκουν στις συντεχνίες. Στο λαό ανήκουν, που έχει το δικαίωμα να τα χρησιμοποιεί και όχι να τον ταλαιπωρούν από το πρωί μέχρι το βράδυ. Γι' αυτό, ας το καταλάβουν όλοι: Τα λάθη του παρελθόντος δεν θα ξαναγίνουν! Καθαρές κουβέντες».

Αυτό που ξέρω είναι ότι με βάση το άρθρο 19 του ν. 3888/2010 η μη συμμόρφωση στην επίταξη έχει τις εξής ποινικές συνέπειες : Όποιος, ενώ τελεί υπό καθεστώς επίταξης προσω­πικών υπηρεσιών κατά το άρθρο 22 παράγραφος 4 του Συντάγματος ή είναι ιδιοκτήτης ή νομέας πράγματος που έχει επιταχθεί κατά το άρθρο 18 παράγραφος 3 του Συντάγματος, αρνείται να συμμορφωθεί ή παραλείπει να εκτελέσει τις υποχρεώσεις του που απορρέουν από την επίταξη τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον 3 ετών. Σε περίπτωση που η άρνηση συμμόρφωσης γίνεται κατ' εξακολούθηση ο υπαίτιος τιμωρείται με ποινή κάθειρξης (δηλαδή 5 - 20 χρόνια).  

Η Κυβέρνηση εφάρμοσε το Νόμο.

Δεν μπορούμε να ταλαιπωρούμαστε άλλο από συντεχνίες. Κάποιος πρέπει να πληρώσει τα λάθη του παρελθόντος, και μάλιστα με την ποινή της κάθειρξης, και αυτός είναι ο εργαζόμενος που απεργεί για περισσότερο από μία εβδομάδα.

Η κήρυξη απεργίας έχει γίνει πλέον έκτακτη ανάγκη σε περίοδο ειρήνης, που επιβάλλει την επίταξη προσωπικών υπηρεσιών.

Η ανεργία στο 30% έχει γίνει ευκαιρία για ανάπτυξη.

Η κυβέρνηση πήρε κεφάλι στις σημερινές δημοσκοπήσεις, επειδή επέδειξε πυγμή, όπως μας λένε. Η χώρα θα παραμείνει στο ευρώ, με κάθε κόστος. Οι συνδικαλιστές αποφάσισαν να ακολουθήσουν το δρόμο της τυφλής σύγκρουσης, κι έχασαν. Ο αρχηγός τους είναι μαρμαράς, πρώην πασόκος, σιχαμερός εργατοπατέρας, νυν ΑΝΤΡΑΣΥΑ, η κόρη του έχει πρακτορείο ΠΡΟΠΟ και βγάζει φράγκα, μιλάει εκ του ασφαλούς, μπήκε στο μετρό με μέσον ("τι δουλειά μπορεί να έχει ένας μαρμαράς στο μετρό;"), μαξιμαλιστής και λαμόγιο, εκστρατείες λάσπης με καθαρές κουβέντες, δεν είμαστε όλοι εργαζόμενοι, είμαστε επιβάτες χωρίς αμαξοστοιχίες, δεν είμαστε ο λαός, είμαστε τηλεθεατές, δεν θέλουμε να ταλαιπωρούμαστε, να είμαστε όμηροι των συντεχνιών, δεν επιτρέπονται οι εξαιρέσεις, όλα είναι ανοιχτά και προς συζήτηση.

Ας συμφωνήσουμε σε ένα πράγμα : κάποιος πρέπει να πληρώσει για τις θυσίες που έχει κάνει ο ελληνικός λαός. 

Η τήρηση των νόμων ήταν ό,τι μας είχε απομείνει.     


Υ.Γ. 1 Το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε την αίτηση του «Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών» για αναστολή του μέτρου της επίταξης. Οι εργαζόμενοι στο Μετρό ζητούσαν να εκδοθεί προσωρινή διαταγή κατά της επίταξης και να ανασταλούν και να ακυρωθούν οι σχετικές κυβερνητικές αποφάσεις.

Υ.Γ. 2  Δεν μπλογκάρω προ διετίας απ' την Αίγυπτο. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου